Eerste reisverslag - Reisverslag uit Saint Martin, Verenigde Staten van Bengt Belksma - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Saint Martin, Verenigde Staten van Bengt Belksma - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Bengt

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, Saint Martin

Sint Maarten is heerlijk. Al was het een hele rit om er te komen. Gelukkig werd ik bij de reis vergezeld door Masir, een derdejaars bestuurskunde student die ook bij de brandweer stage gaat lopen. We konden het meteen al goed vinden samen, een hele geruststelling als je bedenkt dat we vijf maand een slaapkamer delen. Na een lange zit in het vliegtuig kwamen we aan op het JFK vliegveld in New York. Stiekem had ik me er op verheugd, New York, wat had ik vaak over deze stad gedroomd. Het viel echter behoorlijk tegen. Ik heb vliegvelden in oostbloklanden meegemaakt die nog netter en vertrouwder zijn dan NY. We moesten dertien uren wachten op ons overstap en anders dan in schiphol heb je geen relaxte bankjes waar je even een paar uurtje pitten kunt. Karige koude stoelen waarbij enge zwerfnegerts wel heel verliefd keken naar mijn laptoptas. Niet een plek waar je je jetlag rustig uit kunt slapen. Opzoek naar een hotel dus. Jammer genoeg waren zelfs de medewerkers van het vliegveld niet te vertrouwen. We werden van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen zat achter ons geld aan. Gelukkig hebben we iemand ontmoet die ons een motelletje bood voor 45 dollar per persoon, heel wat anders dan de 200+ dollars die de taxi en vliegveld medewerkers aan ons wilden verdienen. Daarna de overstap naar Sint Maarten, als je dan vanuit het vieze koude, verpauperde New York in Sint Maarten land is het letterlijk een omschakeling naar het paradijs. De mensen zijn hier echt super vriendelijk, iedereen groet je en vraagt hoe het met je gaat. Ze zijn oprecht geïnteresseerd in je ookal hebben ze geen stuiver. De temperatuur is natuurlijk voortreffelijk al kan er zo uit het niets een ongekende stortbui de stranden leeg spoelen. Over stranden gesproken, die overtreffen echt al mijn verwachtingen. Wat een super helder water en wat heerlijk rustig en ongestoord genieten. Na het dobberen kun je voor 4 dollar een halve kip halen bij een strandtentje die ter plekke voor je bereid wordt op de barbecue. Veel dingen zijn hier slecht geregeld, en werkzaamheden worden inefficiënt uitgevoerd met een instelling van, lukt het vandaag niet, dan misschien morgen maar. Enerzijds frustrerend, anderzijds heeft het zijn charme, want wat ik nu al wel kan zeggen, niemand hier heeft last van stres, iets waar wijl Nederlanders nog wat van kunnen leren.Het eten is tot nu toe prima te doen, en met een subway, mac donnalds, KFC op loopafstand is er altijd voor elk wat wils. Alles is wel super duur. reken 1,5x zo duur als in Nederland. Ik heb daarom ook geluk dat Den Haag me een hoop sponsort en dat ik hele lieve gulle ouders en grootouders heb anders was dit nooit mogelijk geweest. Sportschool for example kost 90 dollar (80 euro) per maand(!) en een simpele pot pindakaas kost 8 dollar. Mijn verblijf valt ook een beetje tegen, het is een stuk ouder als verwacht en regelmatig valt de stroom uit, doet het water het niet etc. Ook hebben we buren met honden die chronisch blaffen en aan de andere kant buren met hanen die chronisch kraaien, daarbij komt dat Masir leeft op sigaretten en het op ons kamer zoon 25 graden is zonder airco, nachtrust ken ik hier dus vrijwel niet. Gelukkig heb ik leuke huisgenoten waar ik al twee leuke nachten mee beleefd heb bij lokale strandtentjes, hippe nachtclubs etc. .Jullie horen het wel, ik vermaak me hier prima, naast alle pret moet er natuurlijk ook nop afgestudeerd worden. Daar gaan we morgen 9:00 mee beginnen, spannend! Al met al een positieve eerste indruk en van heimwee of spijt is absoluut geen sprake. Nederland, we houden vaart! Tút Bengt

  • 10 Februari 2014 - 06:04

    Riekje:

    Ha Bengt ....
    Leuk hoor op waarbij.nl.
    Lees het wel nu de harde waarheid in deze barre omstandigheden;-);-)
    Zie nu al uit naar je volgende verhaal.
    En natuurlijk mooie fotos ....
    Ga je goed daar....
    Riekje en Lieuwe ...

  • 10 Februari 2014 - 07:34

    Danique:

    Hee Broertje,

    Zoals verwacht vermaak jij je wel ;) Heel veel succes op je eerste stage dag, en geniet maar lekker van al het moois en leuks daar.

    x je zus

    ps. gister de hele dag binnen gezeten, wat een druilerig weer in dit koude Nederland!

  • 10 Februari 2014 - 09:05

    Eva:

    Klinkt ongelofelijk zwaar..sterkte!! <3

  • 10 Februari 2014 - 20:04

    Ingmer:

    Hey brother, mooie verhaaltjes weer van die kant! We moeten sws dese week even skypen denk! Veel plezier en we houden vaart! Tut ingmer

  • 11 Februari 2014 - 10:41

    Adele Belksma:

    Lieve Bengt, ik ben blij dat je zo geniet en er komen nog heel veel dagen om te genieten.
    Hoe was je eerste stage dag, hoop indrukken denk ik. Wat weer een mooi verhaal geschreven.
    Het vliegt je zo de pen uit zeker, ha, ha. Het was te verwachten dat je weinig kon slapen,
    Tijdens de lange vliegreis. Eng hoor die zwervers om je heen, gelukkig waren jullie met
    jullie tweeën. Wat vervelend die haan en die honden, doet je direct denken aan je thuis situatie
    in Tynje. Toch maar oordopjes, of op het strand even tukken. We skypen gauw jongen, daar
    zie ik naar uit, lieve groet en dikke knuffel van mem.

  • 11 Februari 2014 - 10:41

    Adele Belksma:

    Lieve Bengt, ik ben blij dat je zo geniet en er komen nog heel veel dagen om te genieten.
    Hoe was je eerste stage dag, hoop indrukken denk ik. Wat weer een mooi verhaal geschreven.
    Het vliegt je zo de pen uit zeker, ha, ha. Het was te verwachten dat je weinig kon slapen,
    Tijdens de lange vliegreis. Eng hoor die zwervers om je heen, gelukkig waren jullie met
    jullie tweeën. Wat vervelend die haan en die honden, doet je direct denken aan je thuis situatie
    in Tynje. Toch maar oordopjes, of op het strand even tukken. We skypen gauw jongen, daar
    zie ik naar uit, lieve groet en dikke knuffel van mem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bengt

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 5582

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Bengt goes Sint Maarten

Landen bezocht: